Paweł Skałuba
Jeden z najwybitniejszych tenorów młodego pokolenia. W 1996 roku ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie wybitnego artysty i pedagoga prof. Piotra Kusiewicza.
Jest laureatem krajowych i międzynarodowych konkursów wokalnych. W 1993 roku został jako jedyny Polak i najmłodszy uczestnik finalistą I Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Placido Domingo w Paryżu. W 2002 roku został zdobywcą pierwszej nagrody IV Międzynarodowego Turnieju Tenorów w Szczecinie. W 1997 roku z okazji obchodów 1000 lecia Miasta Gdańska, miał zaszczyt wystąpić w Watykanie w Bazylice Świętego Piotra, biorąc udział w koncercie pod dyrekcją prof. Jerzego Katlewicza w obecności Papieża Jana Pawła II. Gościł na wielu festiwalach muzycznych w Polsce jak i w całej Europie, koncertował także w Kanadzie (Missisaga Living Arts Centre) i USA (Chicago Symphony Center).
Za dotychczasowe osiągnięcia otrzymał nagrodę Gdańskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuki (1993 r.). Został także stypendystą firmy YAMAHA (1995 r.).
Debiutował na scenie operowej partią Ernesta w operze G. Donizettiego „Don Pasquale” (kwiecień 1996 roku – Opera Bałtycka w Gdańsku).
Kolejne sukcesy sceniczne przyniosły mu partie w operach:
• W. A. Mozarta ( “Czarodziejski Flet” – Tamino),
• V. Bellini ( “Norma” – Pollion),
• G. Verdiego ( “Traviata” – Alfred, “Nabucco” – Ismael, “Rigoletto” – Książe),
• G. Pucciniego ( “Madama Butterfly” – Pinkerton, “Cyganeria” – Rudolf),
• P. Czajkowskiego ( “Eugeniusz Oniegin” – Leński),
• St. Moniuszki ( “Straszny Dwór” – Stefan, “Flis” –Franek).
Aktualnie jest pierwszym tenorem Państwowej Opery Bałtyckiej w Gdańsku, współpracuje z teatrami operowymi i filharmoniami w całej Polsce, wykonując pierwszo planowe partie w dziełach operowych, operetkowych i oratoryjnych kompozytorów różnych epok.
Od 2002 roku jest jednym z “Trzech Polskich Tenorów”.
W roku 2006 wziął udział w światowej prapremierze mega produkcji pt.”Ça Ira”, autorstwa Rogera Watersa (Pink Floyd).
W tym samym roku ukazała się solowa płyta artysty pt. Polish Songs entuzjastycznie przyjęta przez krytykę, oraz słuchaczy czego dowodem stała się nominacja do nagrody Fryderyka za rok 2006.
Katarzyna Hołysz
Absolwentka (2003) poznańskiej Akademii Muzycznej w klasie Krystyny Pakulskiej. Dokształcała się też na kursach mistrzowskich m.in. u Christine Hampe, Jadwigi Rappe, Marii Pelegrini, Jerzego Artysza i Ryszarda Karczykowskiego. Stypendystka polskiego Ministra Kultury (2000/2001) oraz Bayreuther Festspiele (2001). W styczniu 2003 otrzymała Medal Młodej Sztuki oficyny wydawniczej “Głos Wielkopolski”. W 2009 została laureatką Złotej Maski miasta Łodzi za najlepszą kreację wokalną sezonu (Agata w Wolnym strzelcu Webera).
W latach 2001 i 2002 występowała na festiwalu w Rheinsbergu, m.in. w partii Sophie Dorothei w operzeKronprinz Friedrich Matthusa (przedstawienie zostało nagrane i wydane na CD). Szczególnym wydarzeniem był występ artystki w partii Madame w operze Francisa Poulenca Głos człowieczy wystawionej w Poznaniu w 2002 po raz pierwszy i jak dotąd jedyny w Polsce.
Współpracuje z teatrami operowymi w Polsce i w Niemczech, występując m.in. jako Eboli (Don Carlos Verdiego), Adalgiza (Norma Belliniego), Oktawian (Kawaler srebrnej różyStraussa), Idamante (Idomeneo Mozarta), Fenena (Nabucco Verdiego). W ostatnim czasie artystka sięga również po partie z repertuaru sopranowego, z powodzeniem prezentując się jako Agata (Wolny strzelec Webera) w Teatrze Wielkim w Łodzi, Wenus (TannhäuserWagnera) w Teatrze Wielkim w Poznaniu, tytułowa Halka w operze Moniuszki i Ariadna wAriadnie na Naxos Straussa w Operze Bałtyckiej. Na naszej scenie występuje także jako Lady Makbet w Makbecie Verdiego.
Należy do grona śpiewaczek bardzo często zapraszanych do wykonań koncertowych, zarówno w Polsce, jak i za granicą (Niemcy, Austria, Litwa, Czechy). Szczególnym zainteresowaniem cieszą się jej interpretacje repertuaru niemieckiego i francuskiego.